14 december

Äntligen! 10 dagar innan julafton kommer äntligen snön. Och den här gången hoppas jag att den tänker stanna, ! eller rättare sagt den ska stanna!

Tänkte skriva om helgen..
I fredags åkte vi alltså till lofsdalen. När vi kom fram packade vi snabbt in våra grejor i stugan och sen kikade vi på idol som redan hade börjat. (: Under den långa pausen åkte vi skoter en sväng men vi var lagom tillbaka  till stugan igen för att se vinnaren! :) ERIKERIKERIK! Woho! :D
Senare på kvällen spelade vi kort och  sedan monopol ! haha, en massa skratt och skoj blev det kan jag lova ! och det hela slutade med att jag förlorade... (:
Sen var det dags att hoppa ner i sängen och sova! Och Putte hade bestämt sig för att ha fönstret öppet, och han fick som han ville.. 
Och gissa om det var lite kallt i rummet när vi vakande, jag och Sofia låg och frös men inte Putte och undra varför ? jo, för han låg på överslafen men en tjockt duntäcke.. inte undra på att han ville ha fönstret öppet...
Efter frukosten var det bara att klä på sig varma kläder och sedan ut i snön och åka skoter! Hur kul som helst, efter några timmars skoteråkande var vi tillbaka in i stugan och åt middag, Natchos ! mumsigt :) Kvällen tillbringades först i Eriks stuga och sedan badade jag, Sofia och Putte tunna, bastade och spelade lite spel i Puttes stuga.. Väldigt mysigt ! :)
Sen väntade sängen, men den här gången drog vi ihop sängarna och sov alla tre i underslafen, + att fönstret var stängt :) så då slapp jag och fia frysa ihjäl :)
På morgonen så skulle jag väcka Sofia och Putte eller rättare sagt försöka få upp dom ur sängen, vilket inte gick så bra. Slutade med att jag slog huvudet flera gånger i sängen och till sist ramlade ner från sängen ! en sån stor smäll att Puttes mamma trodde jag ramlade ner från överslafen. HAHAH ! :) men inte skulle småbarnen få ligga i sängen och sova vidare, nejnej.. Jag hämtade kastrullock och slog med dom och fick tillslut upp dom :) Mohaha :)
Så upp och hoppa, åt frukost och sedan for vi ut med skotern. idag åkte vi alla tre på en skoter. Och vilket resluterade till att jag och Sofia flög av skotern ett x-antal gånger. haha, men oj vad skoj vi hade ! :D
Sen packade vi ihop alla våra saker och åkte hem till ljusdal igen :)
Måste bara säga att helgen har verkligen varit kanon, jäklar vad skoj jag har haft det :D Så tack! :D

Kan hända att det kommer upp lite bilder senare! :)

blev visste en hel del text :P m

Idag hade vi volleybollturnering på fotbollsgym, jag tror mitt lag kom delad 3a eller något sånt ! kul vare iaf :)
Sen fixade jag lite julklappar, och nu ikväll har jag och mamma bakat lite till jul :D

Men nu ska jag sova, !

Puss!

Kommentarer
Postat av: emma

erkänn att du saknade mig hemskt mycket när ni bakade, mina underbara kanel och vaniljbullar.. :p

2009-12-18 @ 06:21:25
URL: http://emmmaolsson.blogg.se/
Postat av: Hanna

Skulle kunna stämma! du får baka bullar där och sen skicka hem några :D

2009-12-20 @ 22:00:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0